Nová informatika a zvyšování digitálních kompetencí žáků i učitelů jsou v dnešní době ožehavá témata. Následující OrgStránku a spoustu odkazů jsem použil, když jsme se o tom bavili v Plzni s učiteli fyziky. Díky, bylo to skvělé 🙂
Kdo tu bude hledat pasco a vernier senzory a podobné super věci, tak bude nejspíš zklamaný. My si tady vystačíme s tím, co má většina škol už teď k dispozici – počítače, notebooky, mobily a ukážeme si, jak zužitkovat i robůtky a podobné hračky, které školy ve velké míře nakoupily.
V této OrgStránce je několik prezentací rozdělených do bloků podle toho, jak jsme se o tom bavili. Pod to jsem vykopíroval odkazy, ať je nemusíte hledat.
TIP: je lepší si OrgStránku otevřít v novém okně, to uděláte kliknutím na logo OrgPadu.
Nová informatika
Umíme informatiku – RVP nová informatika
NPI – Jak na digitální kompetence u vás ve škole
NPI – DigCompEdu: Digitální kompetence učitelů od teorie k praxi
Digitální nástroje
Fyzikální pokusy
Prof. RNDr. Emanuel Svoboda, Csc. – Didaktická funkce experimentů
Václav Pískač – Fyzikální šuplík
Interaktivní animace
Videokanály
Akademie věd – NEZkreslená věda
Nástěnka s odkazy do fyziky, kam můžete přispět i vy
Opakování, procvičování a prověřování
Trimino
Zpětná vazba
Tabule
Hračky ve fyzice
(tady těch odkazů moc nebude)
Physics Toolbox Sensor Suite – pro mobil
Programování
Excel
- Pavel Masopust – Počítačová podpora vyučování fyziky – využití tabulkových kalkulátorů (Excel)
- Převody jednotek – příkaz pro excel
Replit – on-line programovací prostředí
- JuPyter on-line
- Petr Brůha – ukázky práce
- Lucie Lenertová – Jupyter notebook: Kombinujte poznámky a Python kód
Video
AI
Jindřich Zdráhal – OrgPad – Umělá inteligence ve školách
Václav Maněna – AI – nástěnka v padletu