Co si budeme vykládat člověk je tvor hravý a pro školáky (všech věkových kategorií) to platí obzvláště. To je fakt se kterým se nedá (skoro) nic dělat. Počítačových her je spousta a jak má rodič nebo učitel vědět, které hry jsou pro děti vhodné a které naopak ne? Jak má rodič/učitel vědět o čem jsou ty hry a o čem to ty děti povídají? Existuje spousta internetových stránek, které se věnují počítačovým hrám, ale žádná z nich není jako tato. Najdete zde databázi her.
Ke každé hře je zde běžný popis a nějaká ukázková videa. Řeknete si, že to zatím není nic, co by neměla i konkurence. Tak čtěte dál. U každé hry je také věkové rozpětí, pro které je hra vhodná. Toto není sice až tak obvyklé, ale taky to není nic převratného. Převratné je to, že asi nikde jinde nenajdete sekci „Rozvoj a rizika“ kde zjistíte, jak hra přispívá například k rozvoji spolupráce, sebeřízení, finanční gramotnosti apod. Kategorií pro rozvoj je tam 17. Mezi rizika řadí autoři kategorie jako jsou násilí a děsivost, erotika, sex, nevhodný jazyk, nevhodné vzorce chování apod. A sekce „O čem s dítětem mluvit“ mě mile překvapila.
Zkrátka pokud jste rodiče nebo učitelé nebo vás zajímají počítačové hry, tak vřele doporučuji.
www: http://jakouhru.cz
Pingback: Daphne Bavelier: Váš mozek a videohry | (S)Škola